niedziela, 20 lipca 2014

Ecommerce perspektywy na najbliższe lata

Jesteśmy świadkami bardzo szybkiego wzrostu sprzedaży w sieci. Potencjał e-handlu jest ogromny. Jeff Bezos człowiek legenda branży e- commerce twórca największego sklepu internetowego świata twierdzi, iż najlepsze czasy są dopiero przed nami. Warto więc uważniej przyglądnąć się branży i  wystartować z handlem prowadzonym w sieci. Szczególnie biorąc pod uwagę niską barierę wejścia.
Rozdział pierwszy opisuję początki internetu, a także e-handlu. Pomimo wynalezienia internetu już w latach sześćdziesiątych tak naprawdę gwałtowny jego rozwój zapoczątkowała komercjalizacja w USA na początku lat dziewięćdziesiątych. Z czasem znaleźli się ludzie którzy potrafili nowe medium wykorzystać i zarabiać na nim ogromne pieniądze.
Drugi rozdział to porównanie dwóch rodzajów biznesów jednego tradycyjnego z nowym prowadzonym w sieci. Ogromne zalety internetu zostały docenione przez osoby prowadzące swoje biznesy w tradycyjny sposób, dlatego dużą część tych osób przeniosła swoje biznesy do wirtualnego świata jakim jest Internet. Niższe koszty prowadzenia działalności, dogodniejszy sposób robienia zakupów to nie jedyne zalety dla osób sprzedających i kupujących. Rozdział ten ukazuję także wady prowadzenia tego typu działalności niespójne przepisy prawne jak i walka cenowa z konkurencją powodują, że sporo osób rezygnuję z prowadzenia działalności w sieci.
Trzeci rozdział ukazuję możliwości jakie daje posiadanie sklepu internetowego. Jak wystartować i jakie wiążą się z tym koszty doskonale przedstawia ten rozdział. Znajdziecie również Państwo tutaj historię powstania takich sklepów jak Amazon, Empik i Komputronik.
Amazon to sklep internetowy na którym warto się wzorować, a jego właściciel to osoba o niesamowitej osobowości z ogromną wiedzą w temacie e-handlu. Pozostałe dwa sklepu to największe sklepy internetowe w Polsce, które pomimo dużych kłopotów utrzymują się kilkanaście lat na polskim rynku. Niezwykła jest historia Empiku, który powstał zaraz po wojnie w zniszczonej Warszawie. Dzisiaj to sklep rozpoznawalny przez każdego niemal Polaka.
Prawnym aspektom prowadzenia działalności w sieci został poświęcony czwarty rozdział. Każdy kto prowadzi lub ma zamiar prowadzić działalność w sieci koniecznie musi się z nimi zapoznać. Działalność ta podlega licznym regulacją. Wysokość kar jest bardzo wysoka może wynosić nawet 200 tys. zł. Aspekty prawne to nie tylko dobrze napisany regulamin, który musi być aktualizowany to również umowy z dostawcami, z kontrahentami, a także kurierami. Prowadząc biznes chcąc się szybko rozwijać często korzystamy z kredytów. Źle wybrany kredyt może położyć nasz biznes na łopatki warto więc tutaj również zachować czujność.
Rozdział piąty ukazuję kanały sprzedaży przez Internet. Zostały tutaj ukazane dwa największe portale aukcyjne Ebay i Allegro. Pierwszy z nich to największy portal aukcyjny, powstał on w tym samym roku co Amazon i zdobył sympatię użytkowników, którzy są jemu wierni do dziś. Drugi to portal który ma największy udział w sprzedaży w Polsce. Jest to jeden z najbardziej lubionych portali w Polsce. Miliony Polaków szukając towarów w pierwszej kolejności zagląda na Allegro. Allegro szybko zdobyło na tym rynku pozycję monopolisty. Kanały gdzie sprzedający mogą wystawiać swoją ocenę to bardzo popularne porównywarki, które starają się konkurować o klientów z Allegro. Jak dużą część rynku posiada Allegro niech świadczy fakt, że właścicielem Ceneo jest właśnie Allegro. Pozostałe kanały sprzedaży przez Internet to portale ogłoszeniowe największe z nich to Tablica ( należy do Allegro), Gumtree ( Ebay). Pozostałe portale mają znacznie mniejszy udział w rynku i nie są tak popularne jak dwa pierwsze.
Jak ważna jest obsługa klienta i jak duży ma wpływ na prowadzenie biznesu opisuję rozdział szósty. Warto przykładać się do obsługi klientów szczególnie w sieci, gdzie źle obsłużony klient może bardzo szybko popsuć nam opinię co z kolei przełoży się na mniejszy zysk dla nas z prowadzonego biznesu.
Kolejny rozdział opisuję modele logistyczne stosowane przez sprzedających w sieci. Zakładając działalność opierającą się na sprzedaży w sieci w pierwszej kolejności powinniśmy poznać wszystkie modele i wybrać jeden lub kilka najbardziej odpowiednich dla naszego biznesu. Wybór takiego modelu często decyduję o powodzeniu naszego przedsięwzięcia.
Ostatni rozdział jest o promocji i reklamie naszego biznesu. W dzisiejszych czasach poza kilkoma wyjątkami reklama jest niezbędnym narzędziem prowadzenia biznesu. Rynek reklamy w e-commerce ciągle  dynamicznie się rozwija. Co było dobre 2-3 lata temu teraz jest już przestarzałe lub działa negatywnie na nasz biznes.
Ilość zagadnień oraz praktycznych porad znajdujących się w niniejszej pracy może być bardzo przydatna dla osób prowadzących swój biznes w sieci jak również dla osób, które dopiero myślą o założeniu takiego biznesu

3 komentarze:

  1. Myślę, że takie coś będzie się cały czas rozwijać gdyż objęła taka sprzedaż bardzo dużą powierzchnię. Pewnie jakieś instytucje również mają nad tym kontrolę. Czytałam, że instytucje finansowe https://www.cashbill.pl/blog/platnosci-online/roznice-miedzy-mala-instytucja-platnicza-a-krajowa-instytucja-platnicza/ całkowicie się od siebie różnią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tego co wiem i zauważam to również już w wielu sklepach internetowych w Polsce można płacić walutami obcymi takimi jak Euro czy Dolary Amerykańskie. Ja jeżeli potrzebuję takiej waluty to poprzez kantor online https://cinkciarz.pl/wymiana-walut w bezpieczny i szybki sposób ją uzyskuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sprzedawanie w sieci jest na czasie od lat i nie wydaje mi się aby to mogło się zmienić. Raczej handel tego rodzaju tylko będzie rósł w siłę. Ale jak dla mnie to same korzyści i dla kupujących i dla sprzedających. Oby tylko trafiać na zakupy do solidnych sklepów, a do pakowania wybierać porządne taśmy jak te od https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-pakowe/ . Towar dzięki temu dotrze do adresata bez uszczerbków.

    OdpowiedzUsuń