wtorek, 29 lipca 2014

Social media Facebook, czyli jak się rozreklamować

Największym portalem w którym powinna zagościć nasza firma to Facebook. Portal społecznościowy z milionami użytkowników dla których jest drugim domem. Codziennie miliony użytkowników dzielą się spostrzeżeniami na temat otaczającego świata.  Facebook pozwala na dotarcie do ogromnej ilości fanów, a narzędzia dla developerów pozwalają na tworzenie różnego rodzaju aplikacji, które pomagają zatrzymać fanów na firmowych stronach. Dlaczego warto jeszcze zwrócić uwagę na ten portal. Wystarczy spojrzeć na liczby Facebooka:
- w Polsce ponad 11 milionów aktywnych użytkowników,
-  prawie 6 milionów użytkowników to kobiety,
-  średnio na fb spędzamy 18 minut podczas każdego wejścia na stronę,
-  około 48% użytkowników sprawdza fb zaraz po przebudzeniu,
-  na fb znajduje się 54,200,000 fanpage,
-  średnio mamy po 130 znajomych i lubimy 80 stron,
-  co 20 min sherujemy średnio 1 milion linków, wysyłamy dwa miliony zaproszeń do znajomości i 3 miliony prywatnych wiadomości,
- 68% osób dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat zakupionych produktów.[1]
Like, komentarze i udostępnienia to najlepsze narzędzia pozwalające na interakcje z fanami. Setki aplikacji, dzięki którym możemy przeprowadzić konkurs, rozdać kody rabatowe możliwości rozreklamowania naszego biznesu.
Kilka zasad jak prowadzić profil na Facebooku:                                                                               - tworzenie tylko unikalnych treści, które mogą zainteresować fanów,                                         - tworzenie spójnej tematyki postów,                                                                                                  - nagradzanie aktywnych fanów,                                                                                                          - odpisywanie fanom – reagowanie na skargi i problemy,                                                                 - komunikowanie się z fanami,

- konkursy to świetny sposób na aktywizację fanów, ale ważne by robić je według zasad facebooka( ostatnie zmiany pozwalają tutaj na większą swobodę),                                                                 - stosowanie unikalnych treści i zdjęć,                                                                                           - podawanie źródła materiałów.



[1] http://www.wzorowysklep.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz