Optymalizacja
pod wyszukiwarki internetowe (ang. Search engine optimization – SEO; zwana
także pozycjonowaniem), to szereg działań mających na celu osiągnięcie przez
stronę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwaniach dla wybranych słów i
wyrażeń kluczowych. Dzieje pozycjonowania są tak długie, jak historia
wyszukiwarek internetowych . Na początku bardzo łatwo było znaleźć się wysoko w
wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google brały pod uwagę tylko słowa w nagłówku
strony. Obecnie algorytmy przeszukują nagłówki, treści i odwołania z innych stron.
Google wprowadza coraz to nowsze algorytmy co przyczyniło się do tego, że
pozycjonowanie to proces wymagający systematycznych działań i czasu. Tę energię
warto zainwestować w pozycjonowanie, bo można powiedzieć, że dobra pozycja w
Google jest wprost proporcjonalna do odwiedzin.[1]
Projektując nową stronę warto od początku zlecić pozycjonowanie
profesjonalistom nieumiejętne pozycjonowanie może przyprawić niesamowitych
problemów. Czarne SEO może doprowadzić do zsanowania naszej strony przez
Google, a w konsekwencji możemy w ogóle nie wyświetlać się w przeglądarce.
Jeśli nie ma nas na pierwszej
stronie w wynikach wyszukiwania to mamy bardzo małe prawdopodobieństwo
odwiedzin przez użytkowników naszej strony. Musimy być co najmniej w pierwszej
10. Ważny też jest dobór odpowiednich słów kluczowych.
Wskaźnik
procentowy przejmowanego ruchu na daną frazę:
-
pozycja 1-5 generuję dla nas 85% ruchu,
-
pozycja 6-10 generuję dla nas 11% ruchu,
-
pozostałe pozycję to zaledwie 4%.
Wnioski
jakie możemy z tego wynieść to:
-
gwarantem sukcesu jest top 5,
-
nie warto rozliczać się za top 10 z agencjami zajmującymi się pozycjonowaniem (
ryzyko nieopłacalności inwestycji).
Podstawą
sukcesu jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Najważniejsze zasady, których
warto się trzymać dobierając słowa kluczowe to:
-
unikanie ogólników ( np. hotel, sklep itp.),
-
sprawdzenie ilości zapytań na dane słowo kluczowe (służy do tego https://adwords.google.pl/o/KeywordTool),
-
podejście z drugiej strony – co osoby poszukujące produktów, usług wpisują w
wynikach wyszukiwania ( „Żeby być torreadorem, trzeba być najpierw bykiem”[2]),
-
wybrać minimum 3 frazy ( pozycjonowanie na jedną frazę może zakończyć się banem),
-
warto podpatrywać konkurencję.
Najdroższe
frazy to : sex i kredyty, praca, opony ( dotyczy polskiego SEO).
Pozycjonowanie
to proces można podzielić na dwie części:
1.
Optymalizacja strony -
czyli stworzenie poprawnej i unikalnej treści, odpowiednie zastosowanie słów
kluczowych etc.
2. Działania zewnętrzne - czyli
zwiększenie popularności strony i ruchu na stronie poprzez umieszczenie linków
do niej na innych witrynach. W tym także obecność w social media.
Ważne,
aby pamiętać, że pozycjonowanie to etap długofalowy. Nie da się z dnia na dzień
wysoko wypozycjonować trudną frazę. Szybki efekt to szybki spadek po którym
ciężko się podnieść. W przybliżeniu można powiedzieć, że zdobycie dobrej
pozycji trwa przynajmniej pół roku.
Dobrze zrobiona reklama na pewno będzie procentować. Dlatego też zatrudnia się takie firmy jak https://martis-consulting.pl, które zrobią dosłownie wszystko za was.
OdpowiedzUsuńWłaśnie ja również teraz uczę się o pozycjonowaniu i muszę przyznać, że jest to bardzo fajny sposób na zwiększenie widoczności swojej strony. Również spodobał mi się wpis http://www.biuroprasowe.pl/artykuly/718/co-to-jest-seo i muszę przyznać, iż jest to bardzo fajna sprawa.
OdpowiedzUsuńPozycjonowanie strony to konieczność jak chcemy rozwijać swój biznes poprzez działalność strony internetowej. Skoro klient musi nas znaleźć poprzez wyszukiwarkę to musimy pokazać się na pierwszych stronach. To zapewni pozycjonowanie właśnie, szczególnie polecam usługi https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/. Mają duże doświadczenie.
OdpowiedzUsuńWażne, aby pozycjonowanie firmy było uczciwe i nie polegało na oczernianiu konkurencji w internecie. Niestety niektórzy przedsiębiorcy stosuję tego typu praktyki.
OdpowiedzUsuńhttps://wmh.agency/zarzadzanie-opiniami-gowork/