czwartek, 31 lipca 2014

Pozycjonowanie SEO

Optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe (ang. Search engine optimization – SEO; zwana także pozycjonowaniem), to szereg działań mających na celu osiągnięcie przez stronę jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwaniach dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Dzieje pozycjonowania są tak długie, jak historia wyszukiwarek internetowych . Na początku bardzo łatwo było znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google brały pod uwagę tylko słowa w nagłówku strony. Obecnie algorytmy przeszukują nagłówki, treści i odwołania z innych stron. Google wprowadza coraz to nowsze algorytmy co przyczyniło się do tego, że pozycjonowanie to proces wymagający systematycznych działań i czasu. Tę energię warto zainwestować w pozycjonowanie, bo można powiedzieć, że dobra pozycja w Google jest wprost proporcjonalna do odwiedzin.[1] Projektując nową stronę warto od początku zlecić pozycjonowanie profesjonalistom nieumiejętne pozycjonowanie może przyprawić niesamowitych problemów. Czarne SEO może doprowadzić do zsanowania naszej strony przez Google, a w konsekwencji możemy w ogóle nie wyświetlać się w przeglądarce.
            Jeśli nie ma nas na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania to mamy bardzo małe prawdopodobieństwo odwiedzin przez użytkowników naszej strony. Musimy być co najmniej w pierwszej 10. Ważny też jest dobór odpowiednich słów kluczowych.
Wskaźnik procentowy przejmowanego ruchu na daną frazę:
- pozycja 1-5 generuję dla nas 85% ruchu,
- pozycja 6-10 generuję dla nas 11% ruchu,
- pozostałe pozycję to zaledwie 4%.
Wnioski jakie możemy z tego wynieść to:
- gwarantem sukcesu jest top 5,
- nie warto rozliczać się za top 10 z agencjami zajmującymi się pozycjonowaniem ( ryzyko nieopłacalności inwestycji).
Podstawą sukcesu jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Najważniejsze zasady, których warto się trzymać dobierając słowa kluczowe to:
- unikanie ogólników ( np. hotel, sklep itp.),
- sprawdzenie ilości zapytań na dane słowo kluczowe (służy do tego https://adwords.google.pl/o/KeywordTool),
- podejście z drugiej strony – co osoby poszukujące produktów, usług wpisują w wynikach wyszukiwania ( „Żeby być torreadorem, trzeba być najpierw bykiem”[2]),
- wybrać minimum 3 frazy ( pozycjonowanie na jedną frazę może zakończyć się banem),
- warto podpatrywać konkurencję.
Najdroższe frazy to : sex i kredyty, praca, opony ( dotyczy polskiego SEO).
Pozycjonowanie to proces można podzielić na dwie części:
1.      Optymalizacja strony - czyli stworzenie poprawnej i unikalnej treści, odpowiednie zastosowanie słów kluczowych etc.
      2. Działania zewnętrzne - czyli zwiększenie popularności strony i ruchu na stronie poprzez umieszczenie linków do niej na innych witrynach. W tym także obecność w social media.
Ważne, aby pamiętać, że pozycjonowanie to etap długofalowy. Nie da się z dnia na dzień wysoko wypozycjonować trudną frazę. Szybki efekt to szybki spadek po którym ciężko się podnieść. W przybliżeniu można powiedzieć, że zdobycie dobrej pozycji trwa przynajmniej pół roku.



[1] Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi, Gliwice 2011,Helion Bartosz Danowski, Michał Makaruk, Roz. XII Reklama w wyszukiwarkach jako sposób na szybkie wyniki str. 297
[2] Stare hiszpańskie przysłowie

4 komentarze:

  1. Dobrze zrobiona reklama na pewno będzie procentować. Dlatego też zatrudnia się takie firmy jak https://martis-consulting.pl, które zrobią dosłownie wszystko za was.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie ja również teraz uczę się o pozycjonowaniu i muszę przyznać, że jest to bardzo fajny sposób na zwiększenie widoczności swojej strony. Również spodobał mi się wpis http://www.biuroprasowe.pl/artykuly/718/co-to-jest-seo i muszę przyznać, iż jest to bardzo fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pozycjonowanie strony to konieczność jak chcemy rozwijać swój biznes poprzez działalność strony internetowej. Skoro klient musi nas znaleźć poprzez wyszukiwarkę to musimy pokazać się na pierwszych stronach. To zapewni pozycjonowanie właśnie, szczególnie polecam usługi https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/. Mają duże doświadczenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ważne, aby pozycjonowanie firmy było uczciwe i nie polegało na oczernianiu konkurencji w internecie. Niestety niektórzy przedsiębiorcy stosuję tego typu praktyki.
    https://wmh.agency/zarzadzanie-opiniami-gowork/

    OdpowiedzUsuń