czwartek, 24 lipca 2014

Umowy b2b

 Prowadząc działalność rzeczą powszechną jest  zawieranie umów pomiędzy podmiotami B2B.



Każdy z przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w sieci współpracuje z dostawcami tego typu umowy są łatwe do przygotowania.  Na takiej umowie powinny znaleźć się takie dane jak:
-          strony umowy, czyli my i dostawcy ( zalecane jest tutaj przełożenie dokumentów rejestrowych i decyzja o nadaniu numeru NIP) ,
-          przedmiot umowy(to czego dotyczy umowa) najczęściej zakup celem dalszej odsprzedaży towarów z oferty naszego dostawcy,
-          określenie ceny, a także należnego rabatu,
-          termin płatności od momentu otrzymania faktury[1],
-          wysokość kredytu kupieckiego[2],

-          czas i sposób realizacji zlecenia[3],

-          określenie prawa wraz z zasadami zwrotu z uwzględnieniem: liczbowego lub kwotowego określenie ilości zwracanego towaru, czasu w jakim można dokonać zwrotu, informacji i dokumentów stanowiących załączniki oraz sposób dostarczenia do dostawcy.

-          zasady rozpatrywania reklamacji,

-          czasem dodatkowo zabezpieczenia ( weksel in blanco),

-          czas na jaki jest zawarta umowa i forma wypowiedzenia.



[1] Warto sprawdzić, jakie odsetki niesie za sobą spóźnienie się z terminem zapłaty
[2] Często rośnie on proporcjonalnie do obrotu i okresu współpracy
[3] Bardzo istotny punkt jeśli korzystamy z rozwiązań logistycznych przy obsłudze zamówień przedstawionych w rozdziale VII takich jak np. JIT

1 komentarz:

  1. Zgadzam się, że wiele firm prowadzi teraz głównie działalność na podstawie takich umów. Na przykład w zakresie dostaw towarów, zaopatrzenia. A jak w taki sposób prowadzą współpracę to muszą zadbać o prawidłowe pakowanie towaru, na przykład z pomocą taśm od https://tcmservice.pl/ . Również takich z nadrukami które mogą zapewniać dodatkową formę promocji firmy.

    OdpowiedzUsuń