czwartek, 31 lipca 2014

Blogi ich znaczenie w promocji biznesu

„Śpiewać każdy może, trochę lepiej, lub trochę gorzej„[1]

To samo odnosi się do bloga może go pisać każdy od prezydentów, po celebrytów, kończąc na pasjonatach przyrody. Blog to  rodzaj dziennika internetowego, w którym można pisać  o wszystk m np. o swoich pasjach, ale również o produktach dostępnych w sklepie internetowym.
Zalety pisania bloga dla naszej firmy mogą być następujące:
- wzmocnienie marki firmy – blog ekspercki wzmocni naszą rangę,  blog ekspercki,
- interakcja z użytkownikami,
- wykreowanie marki, osoby – profesjonalne porady na temat usługi, towaru,
- reklama naszej działalności.
Google docenia unikalne, treści tworzone na blogach, dlatego blogi znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania. Gdy np. internauta  poszukuje zegarka, a my na swoim blogu dokładnie opisujemy jego zalety umieszczając linki do swojej oferty pewnie taki klient dokona u nas zakupu.
Wyróżniamy następujące rodzaje blogów:
1. Blog tekstowy – najbardziej popularny  wystarczy w nim dodawać do tekstów po kilka zdjęć wysokiej jakości, doskonale sprawdzi się w każdej branży.
2. Wideoblog – jego treścią są filmy. Prowadzenie takiego bloga wymaga czasu i zaangażowania, a najlepiej sprawdza się w przedstawianiu kosmetyków.
3. Fotoblog –  bloga składający się ze zdjęć wysokiej jakości . Doskonale sprawdzi się w branży dekoracji wnętrz jak i fashion.

O czym pisać na blogu? Kilka propozycji o czy pisać.
1.      Opisywanie nowych produktów. Możemy w nim pisać prostym językiem, ukazując zalety produktu.
2.      Możemy zorgaznizować konkurs w którym damy rabat do naszego sklepu.
3.      Testowanie produktów np. nowy telefon, który wszedł na rynek
4.      Nasze referencje, napisali o nas – warto chwalić się swoimi osiągnięciami wtedy zdobywamy zaufanie klientów.
Istnieję kilka reguł, których warto się trzymać pisząc bloga:
-systematyczne pisanie – najlepiej raz w tygodniu,
- komentowanie wpisów użytkowników,
- pisanie prostym językiem,
- nagradzanie aktywnych czytelników,
- firmowy blog w subdomenie strony internetowej,
- wstawianie zdjęć,
- długość tekstu, raczej krótki zwięzły.



[1] Śpiewał Jerzy Stuhr

5 komentarzy:

  1. Moim zdaniem stworzenie biznesu to krok pierwszy i w zasadzie nie najtrudniejszy bo schody zaczynają się później. Trzeba myśleć o tym jak wyprzedzać konkurencje, jak zdobywać klientów i budować z nimi pozytywne relacje i w tym przypadku bardzo dobrze sprawdzają się rozwiazania technologiczne jak https://craftware.pl/dla-it/rozwiazania-dla-it/

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie samo czytanie blogów czy innych stron jest bardzo ciekawe. Ja jestem zdania, że świetne artykuły na pewno znajdziemy w https://smartix.pl/ i jak dla mnie jest to jedno z podstawowych miejsc do których zaglądam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak promocja biznesu jest niezwykle istotna i tym bardziej jeśli jeszcze jest to sklep internetowy. Jak czytałam niedawno na stronie https://push-ad.com/blog/jak-odzyskiwac-porzucone-koszyki-za-pomoca-narzedzi-do-marketing-automation/ to jak najbardziej sama analiza porzuconych koszyków jest dość ważna.

    OdpowiedzUsuń
  4. A gdyby tak reklamować swój biznes nawet na taśmach pakowych? Jeśli zastanawiacie się nad tym to możecie złożyć takie zamówienie na stronie producenta https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/ . Taśmy te są bardzo mocne, wytrzymałe, zabezpieczając nimi paczkę ma się gwarancje, że dotrze ona do adresata bez żadnego uszkodzenia. A dodatkowo taśma spełni rolę reklamową.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ważne aby biznes przede wszystkim prowadzić legalnie. Jeśli zastanawiacie się komu powierzyć zadanie prowadzenia księgowości to zastanówcie się nad ofertą biura rachunkowego. Outsourcing księgowości jest opłacalny pod wieloma względami, pozwala zmniejszyć koszty na pewno. Można z powodzeniem podjąć współpracę z biurem które znajduje się w innej lokalizacji niż prowadzona firma.

    OdpowiedzUsuń